7 Eylül 2018 Cuma

Motosiklet Gerçekten Tehlikeli Mi?

Merhabalar;

Bu yazıyı Eylül ayının ilk hafta sonu tatilinde, elim bir motosiklet kazası sonucu bir bacağını kaybeden ve hala hastahane de yoğun bakımda yatan bir arkadaşımın durumu üzerine yazmaya karar verdim. Daha önce de Youtube kanalımda bu konudan bahsetmiştim. Okumayı sevmiyorsanız, aşağıdaki linki tıklayarak dinleyebilirsiniz. 


Motorcu camiasının savunduğu bir kanı vardır. Motosiklet tehlikeli değil, arabacılar daha tehlikeli derler. Ben hiç bir zaman kabul etmedim bu görüşü ve hep motosikletin tehlikeli olduğuna inandım. Bu tehlikeyi bilerek de sürmeye devam ediyorum. Sürekli de söylediğim bir şey vardır. Biz motor kullanıyorsak, daha cesuruz, daha cesaretliyiz ve algılarımızı sürekli açık tutmamız konusunda daha dikkatliyiz demişimdir. Lakin bu motosikleti güvenli bir araç haline getirmeye yeterli değil tabi ki. Şimdi aşağıda paylaşacağım alıntı metinde, rakamsal istatistikleri göreceksiniz. Ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızı umuyorum. 

''Motosiklet Kullanmak Tehlikeli midir? Motosiklet güvenliği, motosiklet sürüşüne özgü araç ve ekipman tasarımının yanısıra operatörün beceri ve eğitimi ile ilgilidir.   Motosiklet Kaza Oranları   Motosikletçilerin ölümcül bir kaza riski, binek otomobilin 35 kat daha fazladır. İngiltere Ulaştırma Dairesi'nden alınan rakamlar, 2004 yılında motosikletlerin otomobillerine kıyasla ciddi yaralanma oranının 16 kat fazla olduğunu belirtti.   Avustralya Taşımacılık Güvenliği Bürosu (ATS) tarafından yapılan ulusal bir araştırma şunları tespit etti:   1998-2000 yılları arasında motosiklet binici ölüm oranları tüm binicilik yaş gruplarında arttı Motosiklet binici ölümleri, diğer araçların sürücülerinden yaklaşık 30 kat daha fazla 40 yaşın altındaki motosiklet sürücüleri, aynı yaştaki diğer araç operatörlerinden 36 kat daha fazla öldürülme ihtimali daha yüksektir. 40 yaş ve üstü motosiklet sürücüleri, aynı yaşta diğer sürücülere göre yaklaşık 20 kat daha fazla öldürülmüş olma ihtimali yüksektir. 2005 yılı NHTSA'ya göre, 2004'de Birleşik Devletler yollarında 4,008 motosiklet sürücüsü öldü, bu oran 2003'ten % 8 arttı gösterdi.   Aynı dönem boyunca, otomobil sürücüleri ölümlerde% 10'luk bir artış gösterdi; motosikletçiler ise ölümlerde % 8'lik bir artış gösterdi. Yayalar ayrıca ölümlerde% 10'luk bir artış gösterdi. 2004'te ABD yollarında 37304 otomobil sakini öldürüldü.   1999'da ABD'de kayıtlı dört milyondan fazla motosiklet vardı ve bunlar ABD'deki tüm kayıtlı araçların % 2'sini oluşturuyordu. O yıl, otoyoldaki tüm ölümlerin% 5'ini motosiklet sürücüleri veya yolcular oluşturuyordu. Motosikletçilerin çarpışmalarda öldürülmesinin ana nedenlerinden biri, motosikletin kazada hemen hemen hiç koruma sağlamamasıdır. Bildirilen motosiklet kazalarının yaklaşık % 80'i yaralanma veya ölümle sonuçlanır; Otomobiller için karşılaştırılabilir bir rakam yüzde 20 civarındadır.''
Yukarıda okumuş olduğunuz üzere; motosiklet kazalarının kazaya karışma oranı, otomobillere nazaran daha az, fakat kazaya karıştıklarında ölümle sonuçlanma olasılığı daha fazladır. Onun içindir ki, kimse ''motosiklet daha az tehlikeli'' gibi ütopik bir yaklaşıma girmesin. Motosiklet tehlikelidir aga!!! Bunu kabul edip, ona göre süreceksin!!! Bunun yanında ekipman kullanmama, alkol veya uyuşturucu alımı sonucu sürüş yapma gibi ekstra kaza riskini arttıran faktörleri saymıyorum bile, o tip önlemleri almış olduğumuzu varsayıyorum.

Motosiklet kullanan arkadaşlarımıza, abilerimize ablalarımıza veya kullanmayı düşünenlere söyleyeceğim şudur: ''Ekipmanımız muhakkak tam olsun. Yazın terletiyor diye giymemezlik yapmayalım. Eldiven, ceket, bot, özel motosiklet pantolonu, sırtlık gibi tüm teçhizata bürünmüş bir şekilde yola çıkalım. Hatta scooter kullanırken bile, korumalı elbiselerimizi giyelim ve ''küçük hacimli motosiklete bineceğim nasılsa, bir şey olmaz'' demeyelim.Tüm bu önlemleri alsak da, bir arabayla çarpıştığımız da alacağımız hasar ile, arabanın içinde olduğumuzda alacağımız hasar arasında dağlar kadar fark olacaktır.'' Evet, o meşhur sözü bende söylüyorum; ''Motosiklette kaporta biziz'' Yapmamız gereken daha dikkatli, daha korumalı bir şekilde motosiklet kullanmak. Gerisi kaderimize kalmış. Ölüm motosiklet üzerinde olacaksa, ona yapılabilecek çok fazla bir şeyimiz yok. Fakat tedbirimizi almadan çıkarsak, intihar etmek gibi bir anlam taşıyacak.

Bunun için videolarım da ve bazı yazılarımda söylemiş olduğum gibi; ''Kendinizi imha etmeyin! Bir ömür boyu kazasız, hasarsız, motosiklet sürün!'' Görüşmek üzere. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder