8 Ekim 2018 Pazartesi

Hayallerinize Sizde Ulaşabilirsiniz...

Merhabalar;

Bundan yaklaşık 3 yıl önce bir karar almıştım. Motosiklet ile Türkiye turu yapacaktım. Tabi bu turu gerçekleştirmek için elimde uzun yol yapabileceğim bir motorum, yol boyunca her türlü ihtiyacımı karşılayacak kadar param ve gerekli ekipmanlarım olması gerekiyordu.

Tura çıkmaya 3 yıl önce karar vermiştim ya, yani hedefimi belirlemiştim. Bu 3 yıllık zaman zarfında önce motosikletimi bu yollara gidebilecek, beni yormayacak bir motosiklete çevirmem gerekiyordu. Çünkü bu kararı verdiğim de altımda Kawasaki ZX6-R vardı. (Aşağıda görselini görebilirsiniz) Tabi Racing bir motosiklet ile uzun yolun ne kadarı çekilebilirdi ki? O motorumu sattım ve üzerine 5.000 TL daha borçlanıp Yamaha Fazer 8 aldım. Bu hem uzun yola gidebilecek, hem biraz daha rahat, hem de biraz daha itidalli bir motosikletti. (Bu motosikletin fotoğrafını da aşağıda görebilirsiniz) Bu 5.000 TL'yi öderken 1 yılı devirdim zaten.

KAWASAKİ ZX6-R 2012                                                                         YAMAHA FAZER8 2014

Daha sonra yolculuk için gerekli ekipmanları tamamlamam gerekiyordu. İşte sırtlık, elbiseler, koruyucular, çadırdır, uyku tulumudur falan... Bunları tamamlarken de 1 yıl daha geçti mi? Tam her şey olacak derken, ben işsiz kaldım mı? 😏 Artık zor olacağını düşünürken, birikmiş bir kaç bin lira ile işsizlik maaşım yerken, ne olursa olsun bu sene gideceğim dedim. Gerekirse çadırda kalacaktım, çok gazlamayıp motosiklete az yaktıracaktım falan... Ama beynimde, içimde olup bitenleri hayal edemezsiniz. her gün hayal kurup sabahına o hayalin ''püf'' diye kaybolmasını düşünün, öyle bir durumdaydım yani. 

Sonra işsizlik zamanımda bir işe girdim. 7-8 ay askeri ücretle çalışacaktım işte. Hem masraflarımı çıkarıp hem de biraz kenara para atabilirsem belki hayalimi gerçekleştiririm diye düşünmüştüm. Bir yerinden başladım işe ve sayılı gün çabuk geçti. 7-8 aylık süreç bitti. Benim planladığım tarihler gelip çatmıştı. Her şeyim hazırdı; motosikletim, ekipmanım... ama en önemli şey olan nakit, yani keş para yoktu. 😞 Ama kafaya koymuştum gidecektim. 3.000 TL borç aldım, sonra ufak ufak ödeyecektim. Bu arada kısa süreli girdiğim iş yerinde uzun süreli çalışma imkanı doğdu ve yıllık iznim de dolmamıştı. Lakin hayallerimi gerçekleştirecektim ya, izin istedim vermezlerse de çıkmayı göze aldığımı söyledim. Sağ olsunlar anlayışla karşıladılar. ''Delidir, ne yapsa yeridir'' dediler herhalde. 😋

Sonra ben tam da istediğim tarih aralığında cebim de borç alınmış 3.000 TL para ile 3200 km'lik bir macera için yola çıktım. Tamamen programsız, plansız, rotasız bir maceraydı.

Benim hikayemden yola çıkarak şunu söyleyebilirim. Daha önce de bahsettiğim gibi, bir hayaliniz varsa önce hedef belirleyin, sonra o hedefe erişecek parametreleri belirleyip o yolda mücadele edin. Sonrasında emin olun, çorap söküğü gibi geliyor işler. Evet paranın her şey olduğu şu zaman da, çok az bütçelerle, çok güzel yerler görülüp, çok güzel şeyler yapılıp anılar biriktirebilirsiniz. Ve bir not daha, aldığım paranın 1.000 TL'sini de geri getirdim. Yani 1 haftalık yolculuk bana 2.000 TL'ye mâl oldu. Yeter ki isteyin ve o yolda doğru kanallardan geçerek ne yapacağınızı belirleyin. Emin olun sonrasında her şey kendiliğinden gelecek.

Hayallerinizi gerçekleştirmeniz ümidiyle, hoşça kalın....   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder