8 Ekim 2018 Pazartesi

Ovit Tüneli

Merhabalar;

Bugün size Türkiye'nin en uzun, çift tüplü tüneli olarak da Dünya'nın en uzun tüneli olan Ovit Dağı Tünelinden bahsedeceğim.

İstikametlerini tarif etmek gerekirse, Erzurum'dan Artvin istikametine giderken İspir bölgesinden sola doğru dağ yoluna saptığınızda sizi karşılıyor. Tam ters istikamette ise, Rize-Erzurum kara yolunda İkizdere bölgesinde başlayan bir tünelden bahsediyorum.

                                 

Bölge halkının yıllardan beri çığ, heyelan vb doğal afetler ile kapanan bir yolu imiş bu Ovit Dağı. Belki de önemli durumlar da ulaşılamıyordu bile.

Ben Erzurum'dan Artvin tarafına doğru geçerken, asıl istikametim olan Rize tabelasını gördüğümde saptım bu yola. İlk başlarda stabilize bir köy yolu karşılıyor sizi. Sonrasında yol çalışmalarının devam ettiğini görüyorsunuz, yani şantiyelerin içerisinden geçiyorsunuz. Eğer yakıt durumunuz kritik ise muhakkak tünele girmeden alın, çünkü bir sonraki istasyon yaklaşık 100 km falan sonra İkizdere'nin sonuna doğru sizi karşılayacak. Ben bilmeden girdiğim bu yolda, stabilize yollardan geçtikten sonra bir tünele girdim. Bunun Türkiye'nin en uzun tüneli olduğunu bilmiyordum. Benzin göstergem de tek çubuktan ibaretti. Tünele girdiğimde ''Ovit Tüneline Hoş geldiniz'' tabelası ile birlikte uymamız gereken bir sürü kuralları sıralayan ışıklı levhalar gördüm. Tünelin içi yeşil ve mavi ışıklandırmalar ile ışıklandırılmış. (Şampiyon Rizespor 😊) Tünelin belirli bölümlerinde diğer tüp tünele geçişler gördüm. Yaklaşık 5 km gittikten sonra, girişteki tabelaların aynısı gördüm ve artık herhalde tünel bitiyor dedim. Ama karanlık git gide artıyor ve başa dönmüşcesine devam ediyordum. Yaklaşık 5 km sonra yine aynı tabelalar ve aynı umutlarla doldu içim, ama nafile karanlık yine başa dönmüştü. 😟 Bir süre sonra kapalı alan fobisi olmasa da başlıyor insan da, herhalde bitmeyecek  diyordum kendi kendime. Benzin göstergesi de dipte olunca, ''ulan burada kalırsam ne ederim'' diye düşünmeye başladım. Sonrasında bir aydınlık, beyaz bir ışık gördüm ufukta. Sanırım bu kez gerçekten bitiyordu. Ve gerçekten bitti. Sonrasında İkizdere'ye girişte oturduğum Adem Baba'nın yeri diye bir restorant tarzı ufak bir işletme de öğrendim Ovit Dağı Tüneli olduğunu. Hemen araştırdım baktım. Türkiye'nin en uzun tüneli olduğunu gördüm. Toplam uzunluğu 14,346 metre, yani yaklaşık 14,5 km...



Bölge halkının, bu tüneli ne kadar beklediğini hiç sormayın. Onlara ilaç gibi gelmiş. Zaten her yerde heyelan bölgesi tabelasını görürsünüz gittiğinizde. Muhtemelen heyelanlar sebebi ile çok sık kapanan bir yolmuş ki, mutlulukları da o denli fazla şuan da.

Kim yaptıysa iyi iş çıkarmış diyebilirim. Ufak bir uyarı sadece, eğer kapalı alan fobiniz varsa ürkütücü gelebilir. Bunun yanı sıra benzin tedariğinizi yapıp da girmezseniz, bunaltıcı gelebilir. 😊

Ne denir ki, vatana millete hayırlı olsun. Bizim kıymetini anlamam zor tabi o coğrafya da yaşamadığımız için. Ama eminim bölge halkı için çok çok kıymetlidir. Tekrar geçmek nasip olur mu bilmem. Lakin bir daha ki sefere Ovit Tüneline giden yollar da güzel olur diye umut ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder