26 Ağustos 2018 Pazar

Tork Canavarı Yamaha MT07

Merhabalar,

Bugün de, daha önce kullanmış olduğum, yine 1 yıl kadar yollarda bana yoldaşlık eden, yaren olan, Yamaha MT 07 modeliyle ilgili görüşlerimi paylaşacağım sizlerle.



2016 yılında 6500 km de almıştım üstte görmüş olduğunuz fıstığı. Başta Yamaha R-25 olmayı düşünürken, Ankara'da bir arkadaşımın tavsiyesi ile MT 07'ye yönelmiştim. İyi ki de böyle bir tercih yapmışım. O zaman 20.000 TL gibi bir fiyata ilk sahibinden aldım. Almadan önce de tüm tanıtım videolarını izledim. Bahsettikleri makine altımdan hemen kaçı verecek, gaza dokunmaya korkacağım bir makine izlenimi yaratmıştı. İlk bindiğimde bundan olsa gerek bayağa korkmuştum. Yaşadığım şehire 250 km uzaklıkta bulunan bir yerden getiriyordum. Dedim ya, ilk bindiğimde korkmuş, dizlerim titremişti. Fakat yol boyunca alıştık birbirimize. O zamanlar hiç bir şey bilmiyorum ve tecrübem de sıfır seviyelerinde. Hatta ilk motosiklet malzemelerimi de (kask, eldiven, ceket vb.) satış işlemi gerçekleştikten sonra almıştım. 

Neyse bu kadar gevezelik yeter. Makine nasıldır? derseniz. O kısaltmış oldukları M ve T harfleri var ya, işte o harflerin açılımını tamamıyla karşılayan bir motor diyebilirim. Türkçe karşılığı Tork Canavarı!!! İsmiyle ne kadar müsemmalı anlatamam. 

600 kusur cc, çift silindirli, 75 hp beygir gücünde, tork alt devirlerden kudurarak gelen, sıvı soğutmalı bir canavardan bahsediyoruz. Öyle bir geliyor ki güç, eğer bileğiniz iyi değilse sıkıntı yaşayabilir, hatta motoru kafanıza geçirebilirsiniz. Zaten 1. vites de 30-40 ile giderken gazı açtığınızda kendiliğinden tekere geliyor. Yok teker ısınmamış, yere tutunmadı mı? O zamanda sağa sola kafası nereye giderse, oraya arka tekerleği savuruyor. Kafa nereye biz oraya durumu var yani. Kesinlikle tecrübesi olmayanlara tavsiye edilecek bir motosiklet değil. He şimdi diyeceksiniz, senin de tecrüben yokmuş diye. Siz ben kadar şanslı olmaya bilirsiniz diye uyarayım istedim. 

Hızlanması, kalkışı gidişi mükemmel bir motosiklet. Fakat 190-200 km hızlara çıktığınızda boynunuz, beliniz, sırtınız rüzgara mukavemetten dolayı ağrıya bilir. Bu naked motosikletlerde kaçınılmaz bir durumdur zaten bilenler bilir. 

Oturuş pozisyonu rahat, titreşimi makul seviyeler de olan, aslında tipi hiç bir şeye benzemeyip, acayip şekilde şekil görünüp ilgi gören bir motosiklet. Yakıt tüketimine gelecek olursak. Yine gaz açmadığımızda 100 km de ortalama 4,5-5,5 Lt'ler arasında yakıt tüketen, fakat gazı açtığımızda ise 8 litreleri rahat gören bir makine. Yani çok basarsanız çok yakacak. Ayrıca bu motora egzoz takmayı düşünüyorsanız, bir daha düşünün derim. Çünkü taktığınız hemen hemen her egzozda felaket bir patırtı, muazzam bir sükunet bozucu karşınıza çıkacak. Ben abone olduğum otoparktan şikayetler üzerine kovulmuş bir daha alınmamıştım çünkü. 😂😂😂 



Son tahlilde; şehir içinde rahat kullanımı olsun, canım sıkıldığında şehir dışına da gideyim, aralara derelere girişlerde beni zorlamasın, ben bileğime hakimim, öyle gaz koluyla bir tartışmam husumetim yok diyorsanız alın ve yıllarca da keyifle kullanın derim. Fakat tekrar uyarımızı yapalım, tecrübesi az olan, hele 2 ay 125'lik, sonrasında 3 ay 250'lik kullandım, artık tecrübe sahibi oldum diyerek başına geçenlerin, motoru nasıl başına geçirdiklerine dair videolarla dolu internet. Hatta sizin için aşağıda MT07 kazalarını paylaşayım. Kararını siz verin.



Kendinizi imha etmeyin, görüşmek üzere... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder