25 Ağustos 2018 Cumartesi

Artıları ve Eksileriyle Yamaha Fazer8

Merhabalar,
İngilizcesi yapmak-etmek olan Fazer, isminin özelliklerini taşıyan bir motosiklet diyebilirim.
Spor kullanım mı istiyorsunuz? İstediğiniz apaçiliği yapabilirsiniz. Çantaları takıp yengeyle, arkadaşınızla seyahate gitmek mi istiyorsunuz? Ona da gelir. Hayır efendim ben efendi efendi kullanacağım bunların hiçbirini yapmayacağım mı diyorsunuz? Ona da gelir. Hem şekil, hem yarım karenajlı, agresif duruşuyla ''vav, üf'' dedirten bir motosiklet ise hayaliniz, Fazer 8 sizin için doğru adres olacaktır.
FZS 6 serisi ile başlayıp, zaman içerisinde bir takım değişiklikler göstererek FZ6, Fazer 6 ve en sonunda da Fazer8 olarak şekil bulup ve yine bu şekilde üretimi sonlandırılmış bir motosiklettir Fazer 8. 2014 yılında piyasaya sürülen MT ailesinin çok tutması sebebi ile de olsa gerek,  2016 yılında en son üretimi yapılmış ve üretimi sonlandırılmıştır. MT ailesinin çok tutması sebebi ile demem, hâlâ Avrupa'da ülkemizde MT 07 - MT 09 ve MT 10 diye adlandırdığımız serileri FZ olarak geçmesidir.
748 cc, 4 silindir, 113 ph beygir, su soğutmalı, 225 kg dolu ağırlığı (yağ,bal,su,benzin herşey dahil) bulunan bir makineden bahsediyoruz. Evet günümüz şartlarına göre biraz ağır diyebiliriz. Zaten MT09 20 kg hafifliğiyle Fazer'a belden aşağından burdan vurdu sanırım. Hemen hemen aynı beygir güçlerine ve cc'lere sahip motor blokları olmalarına rağmen 20 kg'lık ciddi bir ağırlık farkıyla daha iyi uzayan MT07 ve MT09, Fazer 8'in sandalyesini tekmelemiş gibi görünüyor.
Yurt dışında ciddi bir seveni bulunan, fakat ülkemizde seveni olduğu kadar sevmeyeni de olan bir motosiklettir Fazer 8. Çünkü eski modeli olan Fazer 6'dan dolayı kötü bir şöhrete sahiptir. İyi gidip, daha iyi duramama gibi problemi olması sebebi ile çok patlayan olmuştur. Fakat Fazer 8 de aynı problemler  var diyemem. İyi çalışan bir ABS'ye sahip (ABS'li modelleri için konuşuyorum). İyi gittiği gibi, iyi de durabiliyor.

Ben Fazer ile 15.000 km'ye yakın bir yol yaptım. Uzun km'ler şehir içinde de kullandım, şehir dışında da. Şehir içinde ısınması diğer motosikletlerle hemen hemen aynı. 101 dereceye geldiğinde fan bağırmaya başlayıp ''tamam abi hemen soğutuyoruz'' diyor. Şehir dışında da taş toprak, asfalt her yerde gitmiş biri olarak, performansında bir problem var diyemem. Yakıt konusuna gelecek olursak; 3200 km'lik bir seyahatimde 1055 TL'lik benzin yaktı. (Benzin litre fiyatı 5.50 iken) O zaman için yaklaşık 0,33 krş'lara tekamül eden bir oranı vardı, 4 silindirli bir motosiklet için mükemmel bir değer diyebiliriz. Ortalama hızlarda tabi bu söylediğim rakamlar. Enjeksiyonlu makine en nihayetinde bastığın zaman, 100 km de 7-8 litrelere de çıkabiliyor. Lakin usturuplu kullanırsanız sizi üzmeyeceğini düşünüyorum.
Velhasıl kelam diyecek olursam, Fazer 8 kimin motorudur? Kimler kullanabilir? Kimler kullanmamalı? Bir kere çok uzun km motosiklet tecrübesi olmayan (en az 40.000) kullanmasın derim. Çünkü sakız gibi bir kenara tükürebilecek halleri olan bir motosiklet. Ayrıca çüsse olarak çelimsiz, kısa boylu arkadaşlara da tavsiye etmem. Özellikle şehir içinde 225 kg'lık ağırlığı ile aralara girişlerde zorluk çıkarabilir. Bunun haricinde her işinizi görebilecek, her türlü yola gelebilecek, piste girip viraj yapabileceğiniz, şehir içinde de fıtı fıtı gitmek istediğinizde size hayır demeyecek bir motosikletten bahsediyor.
Şekli, gidişi, duruşu, her yola gelişi ile güzel bir motosiklet Fazer 8. Bir yerlerden edinip, kullanıp tecrübe etmenizi ve kendi fikrinizi oluşturmanızı da tavsiye ederim.
Daha detaylı bilgi almak isterseniz ve canlı canlı makineyi görmek isterseniz. Aşağıda vereceğim video linkinden de Youtube kanalında izleyebilirsiniz.
Bir sonraki tecrübemizde görüşmek üzere, şimdilik hoşça kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder